Regulami
ZASADY I WARUNKI
TENTino s.r.o.
Jiráskova 359, Doudleby nad Orlicí, 517 42
IN: 25950525 TIN: CZ25950525
zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Krajowy w Hradcu Králové, sekcja C, wstawić 16773.
na sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.tentino.cz
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy regulamin (zwany dalej "Terms and Conditions") spółki TENTino s.r.o. z siedzibą przy ul, z siedzibą pod adresem Jiráskova 359, Doudleby nad Orlicí, 51742, numer identyfikacyjny: 25950525, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Krajowy w Hradec Králové, sekcja C, wkładka 16773 (zwanej dalej "sprzedającym") regulują zgodnie z przepisami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz, Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwany dalej "Kodeksem cywilnym"), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej "umową kupna") zawartej między Sprzedającym a inną osobą fizyczną (zwaną dalej "Kupującym") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem www.tentino.cz (zwanej dalej "stroną internetową"), za pośrednictwem interfejsu internetowego (zwanego dalej "interfejsem internetowym sklepu").
- Regulamin nie ma zastosowania do przypadków, w których osoba, która zamierza nabyć towary od Sprzedającego jest osobą prawną lub osobą, która działa przy zamawianiu towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach swojej niezależnej działalności zawodowej.
- Postanowienia odbiegające od warunków mogą zostać uzgodnione w umowie zakupu. Odmienne postanowienia umowy kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami regulaminu.
- Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży oraz Regulamin są sporządzone w języku czeskim. Umowa kupna może zostać zawarta w języku czeskim.
- Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- KONTO UŻYTKOWNIKA
- Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego na stronie internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika Kupujący może zamawiać towary (zwane dalej "kontem użytkownika"). Jeśli interfejs internetowy Sklepu na to pozwala, Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji bezpośrednio z poziomu interfejsu internetowego Sklepu.
- Rejestrując się na stronie internetowej i zamawiając towary, kupujący jest zobowiązany do prawidłowego i prawdziwego podania wszystkich informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizowania informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Informacje podane przez kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uważane przez sprzedającego za prawidłowe.
- Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
- Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta użytkownika.
- Sprzedający może usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta już ze swojego konta użytkownika lub jeśli Kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z Umowy zakupu (w tym Regulaminu).
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
- ZAWARCIE UMOWY KUPNA
- Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie internetowym sklepu mają charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna-sprzedaży dotyczącej tych towarów. Postanowienia § 1732 (2) kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
- Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i koszty zwrotu towarów, jeśli nie można ich zwrócić zwykłą drogą pocztową. Ceny towarów zawierają podatek VAT i wszystkie powiązane opłaty. Ceny towarów obowiązują przez czas, w którym są wyświetlane w interfejsie internetowym sklepu. Ceny towarów są dostosowywane do osobowości kupującego w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości sprzedawcy do zawarcia umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
- Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z opakowaniem i dostawą towarów oraz o sposobie i czasie dostawy. Informacje o kosztach związanych z opakowaniem i dostawą towarów wymienione w interfejsie internetowym sklepu są ważne tylko w przypadku, gdy towary są dostarczane na terenie Republiki Czeskiej. W przypadku, gdy Sprzedawca oferuje bezpłatną dostawę towarów, warunkiem wstępnym prawa do bezpłatnej dostawy towarów ze strony Kupującego jest zapłata minimalnej całkowitej ceny zakupu transportowanych towarów w wysokości określonej w interfejsie internetowym sklepu. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży przez Kupującego i gdy łączna cena zakupu towarów, w przypadku których nie doszło do odstąpienia od umowy przez Kupującego, nie osiągnie minimalnej kwoty wymaganej do uzyskania prawa do bezpłatnego transportu towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, prawo Kupującego do bezpłatnego transportu towarów wygasa, a Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu za transport towarów.
- Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
- zamówione towary (zamówione towary są "wkładane" przez kupującego do elektronicznego koszyka interfejsu internetowego sklepu),
- sposób zapłaty ceny zakupu towarów, szczegóły dotyczące wymaganego sposobu dostawy zamówionych towarów oraz
- informacje o kosztach związanych z dostawą towarów (zwane dalej łącznie "zamówieniem").
- Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych przez siebie do zamówienia, w tym w zakresie możliwości wykrycia i poprawienia przez Kupującego błędów powstałych przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku "Zamów". Dane podane w zamówieniu Sprzedający uznaje za prawidłowe. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdzi Kupującemu jego otrzymanie pocztą elektroniczną na adres e-mail Kupującego podany na koncie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej "adresem e-mail Kupującego").
- W zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, kwota ceny zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedający jest zawsze uprawniony do poproszenia Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
- Stosunek umowny pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje nawiązany poprzez doręczenie Kupującemu potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które Sprzedający przesyła Kupującemu pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Kupującego.
- Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączenia z Internetem, koszty połączeń telefonicznych) ponosi sam Kupujący, przy czym koszty te nie mogą odbiegać od stawki podstawowej.
- CENA TOWARÓW I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Cena towarów oraz wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie Umowy kupna mogą zostać zapłacone Sprzedającemu przez Kupującego w następujący sposób:
gotówką w siedzibie sprzedającego w Doudleby nad Orlicą;
za pobraniem w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu;
119355853/0300, prowadzonym przez ČSOB, a. s. (zwanym dalej "kontem Sprzedającego");
bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności GoPay;
bezgotówkowo za pomocą karty kredytowej;
gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w biurze dostawy;
poprzez pożyczkę udzieloną przez osobę trzecią.
- Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie stwierdzono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
- Sprzedający nie wymaga od Kupującego depozytu ani innej podobnej płatności. Pozostaje to bez uszczerbku dla postanowień art. 6 Warunków dotyczących obowiązku zapłaty ceny zakupu towarów z góry.
- W przypadku płatności gotówką, za pobraniem lub w biurze wysyłkowym, cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy zakupu, chyba że dokument podatkowy stanowi inaczej.
- W przypadku płatności bezgotówkowej Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towarów wraz ze wskazaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione, gdy odpowiednia kwota zostanie zaksięgowana na koncie Sprzedającego.
- Sprzedający jest uprawniony, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie potwierdzi zamówienia (art. 6), do żądania zapłaty pełnej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do Kupującego. Artykuł 2119 (1) Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Wszelkie rabaty od ceny towaru udzielone Kupującemu przez Sprzedawcę nie mogą być ze sobą łączone.
- Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w stosunkach handlowych lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy - fakturę - z tytułu płatności dokonywanych na podstawie Umowy Sprzedaży. Sprzedający jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy - fakturę po zapłacie ceny towaru i prześle go w formie elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAKUPU
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 kodeksu cywilnego od umowy kupna-sprzedaży dostawy nie można odstąpić, między innymi:
- towary wykonane zgodnie z wymaganiami kupującego lub dostosowane do jego osobistych potrzeb,
- towary łatwo psujące się lub towary o krótkim okresie przydatności do spożycia, a także towary, które ze względu na swój charakter zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
- Towary w zapieczętowanym opakowaniu, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu po naruszeniu przez kupującego, oraz
- nagranie audio lub wideo lub program komputerowy w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli kupujący je naruszył.
- Jeżeli nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 1 Regulaminu lub w jakimkolwiek innym przypadku, w którym nie można odstąpić od umowy kupna, kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna zgodnie z przepisami § 1829 ust. 1 i ust. 2 Kodeksu cywilnego w terminie czternastu (14) dni od daty, w której kupujący lub osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazany przez kupującego odbierze dostawę towarów, lub:
- ostatnia sztuka towaru, jeśli kupujący zamówi więcej niż jedną sztukę towaru w jednym zamówieniu, które są dostarczane oddzielnie,
- ostatnią pozycję lub część dostawy towarów składającej się z kilku pozycji lub części, lub
- pierwszej dostawy towarów, jeżeli umowa przewiduje regularne dostawy towarów przez uzgodniony okres czasu.
- Odstąpienie od umowy kupna musi zostać wysłane do sprzedającego w terminie określonym w artykule 2 regulaminu. W celu odstąpienia od umowy kupna kupujący może skorzystać z przykładowego formularza dostarczonego przez sprzedającego, który stanowi załącznik do warunków. Odstąpienie od umowy kupna może być wysłane przez kupującego, między innymi, na adres siedziby sprzedającego lub na adres e-mail sprzedającego info@tentino.cz.
- W przypadku odstąpienia od umowy kupna, umowa kupna zostaje anulowana od samego początku. Kupujący odeśle lub przekaże Sprzedającemu towary bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze towary. Termin określony w zdaniu poprzednim zostaje zachowany, jeżeli Kupujący wyśle towar przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy kupna kupujący ponosi koszty zwrotu towarów do sprzedającego, nawet jeśli towary nie mogą zostać zwrócone zwykłą drogą pocztową ze względu na ich charakter.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Kupna zgodnie z art. 2 Warunków Sprzedający zwróci środki otrzymane od Kupującego w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia przez Kupującego od Umowy Kupna, w taki sam sposób, w jaki Sprzedający otrzymał je od Kupującego. Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu świadczenia spełnionego przez Kupującego po zwrocie towarów przez Kupującego lub w inny sposób, pod warunkiem, że Kupujący wyrazi na to zgodę i Kupujący nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków przed otrzymaniem towaru przez Sprzedającego lub przed udowodnieniem przez Kupującego, że odesłał towar, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o zwrot kosztów uszkodzenia towaru z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
- W przypadkach, gdy kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z postanowieniami § 1829 (1) Kodeksu cywilnego, sprzedający ma również prawo do odstąpienia od umowy kupna w dowolnym momencie, dopóki kupujący nie przejmie towarów. W takim przypadku Sprzedający zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki i bezgotówkowo na konto wskazane przez Kupującego.
- Jeżeli wraz z towarem kupujący otrzymuje prezent, umowa prezentu między sprzedającym a kupującym jest zawierana pod warunkiem, że w przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy kupna umowa prezentu dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać, a kupujący jest zobowiązany do zwrotu prezentu wraz z towarem sprzedającemu.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 kodeksu cywilnego od umowy kupna-sprzedaży dostawy nie można odstąpić, między innymi:
- TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW
- W przypadku uzgodnienia sposobu transportu na specjalne żądanie kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
- Jeśli sprzedający jest zobowiązany na mocy umowy kupna do dostarczenia towarów do miejsca określonego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy.
- W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
- Po otrzymaniu towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towaru, a w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania, wskazującego na ingerencję w przesyłkę, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika. Nie narusza to uprawnień kupującego wynikających z odpowiedzialności za wady towaru oraz innych uprawnień kupującego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Dalsze prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towarów mogą być regulowane specjalnymi warunkami dostawy Sprzedającego, o ile zostały wydane przez Sprzedającego..
- GODZINY
- Okres gwarancji produktów jest wskazany dla każdego produktu w sekcji "Parametry". Standardowy okres gwarancji wynosi 2 lata, a w przypadku niektórych produktów 10 lat.
- PRAWA Z ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ
- Prawa i obowiązki stron umowy w zakresie praw z wadliwego wykonania umowy regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 oraz § 2161 do 2174b kodeksu cywilnego i ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z nowelizacjami).
- Jeżeli przedmiotem zakupu jest materialna rzecz ruchoma, która jest połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że bez nich nie mogłaby spełniać swoich funkcji (zwana dalej "rzeczą cyfrową"), przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady stosuje się również do dostarczania treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, nawet jeśli są one świadczone przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści umowy sprzedaży i charakteru rzeczy wynika, że są one dostarczane osobno.
- Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego za to, że rzecz w chwili jej otrzymania jest wolna od wad. W szczególności sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że przedmiot:
- jest zgodny z uzgodnionym opisem, rodzajem i ilością, a także jakością, funkcjonalnością, kompatybilnością, interoperacyjnością i innymi uzgodnionymi cechami,
- nadaje się do celu, do którego kupujący go potrzebuje i na który sprzedający wyraził zgodę; oraz
- jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji.
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego, że oprócz uzgodnionych cech:
- przedmiot jest odpowiedni do celu, do którego jest zwykle używany, w tym w odniesieniu do praw osób trzecich, przepisów, norm technicznych lub kodeksów postępowania w branży, jeśli nie istnieją normy techniczne,
- rzecz odpowiada pod względem ilości, jakości i innych cech, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, zwykłym cechom rzeczy tego samego rodzaju, których kupujący może racjonalnie oczekiwać, nawet biorąc pod uwagę publiczne oświadczenia złożone przez sprzedawcę lub inną osobę w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności poprzez reklamę lub etykietowanie, chyba że sprzedawca udowodni, że nie był tego świadomy lub że zostało to zmienione w momencie zawarcia umowy sprzedaży w sposób co najmniej porównywalny do tego, w jaki zostało to zrobione, lub że nie mogło to wpłynąć na decyzję o zakupie,
- przedmiot jest dostarczany wraz z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, których kupujący może racjonalnie oczekiwać, oraz
- przedmiot odpowiada pod względem jakości lub wykonania próbce lub próbce dostarczonej przez sprzedawcę kupującemu przed zawarciem umowy kupna.
- Postanowienia art. 4 Regulaminu nie mają zastosowania, jeżeli Sprzedający wyraźnie poinformował Kupującego przed zawarciem Umowy kupna-sprzedaży, że określona właściwość przedmiotu różni się, a Kupujący wyraźnie wyraził na to zgodę przy zawieraniu Umowy kupna-sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego za wszelkie wady spowodowane niewłaściwym montażem lub instalacją wykonaną przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność zgodnie z Umową kupna. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały przeprowadzone przez kupującego, a wada wynika z braków w instrukcjach dostarczonych przez sprzedającego lub dostawcę treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, jeśli przedmiot ma cechy cyfrowe.
- Jeżeli wada ujawni się w ciągu jednego roku od daty odbioru, rzecz uznaje się za wadliwą w momencie odbioru, chyba że charakter rzeczy lub wady to wykluczają. Termin ten nie biegnie przez okres, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy, jeśli słusznie zareklamował wadę.
- Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz o właściwościach cyfrowych, sprzedający zapewni, że uzgodnione aktualizacje treści cyfrowych lub usług związanych z treściami cyfrowymi zostaną dostarczone kupującemu. Oprócz uzgodnionych aktualizacji Sprzedający zapewni, że Kupujący otrzyma aktualizacje, które są niezbędne, aby przedmiot zachował funkcje, o których mowa w art. 3 i art. 7.4 Warunków, po jego otrzymaniu oraz że Kupujący zostanie powiadomiony o ich dostępności.
- przez okres dwóch lat, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych ma być świadczona nieprzerwanie przez określony czas w ramach umowy zakupu, oraz przez cały okres, jeżeli świadczenie zostało uzgodnione na okres dłuższy niż dwa lata,
- tak długo, jak kupujący może tego rozsądnie oczekiwać, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych mają być świadczone jednorazowo na podstawie umowy sprzedaży; ocenia się to na podstawie rodzaju i celu rzeczy, charakteru treści cyfrowych lub usługi dostarczania treści cyfrowych oraz z uwzględnieniem okoliczności w chwili zawarcia umowy sprzedaży i charakteru zobowiązania.
- Postanowienia art. 8 Regulaminu nie mają zastosowania, jeżeli Sprzedający wyraźnie powiadomił Kupującego przed zawarciem Umowy zakupu, że aktualizacje nie będą dostarczane, a Kupujący wyraźnie wyraził na to zgodę przy zawieraniu Umowy zakupu.
- Jeżeli kupujący nie dokona aktualizacji w rozsądnym terminie, nie przysługują mu prawa z tytułu wady, która powstała wyłącznie w wyniku braku aktualizacji. Nie ma to zastosowania, jeśli kupujący nie został ostrzeżony o aktualizacji lub konsekwencjach braku aktualizacji lub nie dokonał aktualizacji lub nie dokonał prawidłowej aktualizacji z powodu wady instrukcji. Jeżeli treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych mają być świadczone nieprzerwanie przez określony czas na podstawie Umowy zakupu i jeżeli wada ujawni się lub wystąpi w okresie, o którym mowa w art. 8.1 i art. 7.8.2 Warunków, treści cyfrowe lub usługę treści cyfrowych uznaje się za świadczone wadliwie.
- Kupujący może reklamować wadę, która ujawniła się w ciągu dwóch lat od jej otrzymania. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz o cechach cyfrowych i jeśli zgodnie z umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych ma być świadczona w sposób ciągły przez określony czas, kupujący może reklamować wadę, która pojawi się lub ujawni w treściach cyfrowych w ciągu dwóch lat od ich otrzymania. Jeśli świadczenie ma być wykonywane przez okres dłuższy niż dwa lata, kupujący ma prawo do reklamacji wady, która pojawi się lub ujawni w tym okresie. Jeżeli kupujący słusznie wskazał sprzedającemu wadę, termin na wskazanie wady nie biegnie przez okres, w którym kupujący nie może korzystać z rzeczy.
- Jeżeli rzecz ma wadę, kupujący może żądać jej usunięcia. Może on, według własnego wyboru, żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wady lub naprawy rzeczy, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub niewspółmiernie kosztowny w porównaniu z drugim sposobem; ocenia się to w szczególności na podstawie istotności wady, wartości, jaką rzecz miałaby bez wady, oraz tego, czy wada może być usunięta w inny sposób bez istotnych trudności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, uwzględniając w szczególności znaczenie wady oraz wartość, jaką rzecz miałaby bez wady.
- Sprzedający usunie wadę w rozsądnym czasie po jej wskazaniu, tak aby nie powodować znacznych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, w jakim Kupujący nabył rzecz. Sprzedający przejmie rzecz na własny koszt w celu usunięcia wady. Jeżeli wymaga to demontażu rzeczy, której montaż został wykonany zgodnie z charakterem i przeznaczeniem rzeczy przed ujawnieniem się wady, sprzedawca zdemontuje rzecz wadliwą i zamontuje rzecz naprawioną lub nową albo pokryje koszty takiego demontażu.
- Kupujący może zażądać stosownego rabatu lub odstąpić od umowy kupna, jeżeli:
- sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. 13 Regulaminu,
- wada objawia się wielokrotnie,
- wada stanowi istotne naruszenie umowy zakupu, lub
- z oświadczenia sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znaczących niedogodności dla kupującego.
- Jeśli wada przedmiotu jest nieistotna, kupujący nie może odstąpić od umowy kupna (w rozumieniu art. 14 Regulaminu); uważa się, że wada przedmiotu nie jest nieistotna. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający zwróci kupującemu cenę kupna bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu przedmiotu lub po udowodnieniu przez kupującego, że wysłał przedmiot.
- Wadę można przypisać sprzedawcy, od którego rzecz została zakupiona. Jeżeli jednak do wykonania naprawy została wyznaczona inna osoba, która znajduje się w miejscu sprzedawcy lub w miejscu bliższym kupującemu, kupujący powinien zarzucić wadę osobie, która została wyznaczona do wykonania naprawy.
- Z wyjątkiem przypadków, w których do wykonania naprawy została wyznaczona inna osoba, Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji w każdym zakładzie, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe ze względu na asortyment sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, a nawet w swojej siedzibie. Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia przez Kupującego reklamacji, ze wskazaniem daty złożenia przez Kupującego reklamacji, treści reklamacji, żądanego przez Kupującego sposobu załatwienia reklamacji oraz danych kontaktowych Kupującego w celu udzielenia informacji o sposobie załatwienia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
- Reklamacje, w tym usuwanie wad, muszą zostać rozstrzygnięte, a kupujący musi zostać o tym poinformowany nie później niż trzydzieści (30) dni od daty reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią dłuższy termin. Jeżeli przedmiotem zobowiązania jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczonych na nośniku materialnym, lub usługi w zakresie treści cyfrowych, reklamacja musi zostać rozpatrzona w rozsądnym terminie, z uwzględnieniem charakteru treści cyfrowych lub usługi w zakresie treści cyfrowych oraz celu, w jakim kupujący zażądał ich dostarczenia.
- Po upływie terminu zgodnie z art. 18 Regulaminu kupujący może odstąpić od umowy kupna lub zażądać stosownego rabatu.
- Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
- Kupujący może w szczególności skorzystać ze swoich praw z tytułu odpowiedzialności za wady towaru osobiście w magazynie U Bažantnice, w Doudleby nad Orlicí, telefonicznie pod numerem +420 777 259 525 lub pocztą elektroniczną pod adresem reklamace@tentino.cz.
- Ten, kto ma prawo do odszkodowania z tytułu wadliwego wykonania umowy, ma również prawo do odszkodowania za koszty poniesione w związku z wykonaniem tego prawa. Jeżeli jednak kupujący nie skorzysta z prawa do odszkodowania w ciągu miesiąca od upływu terminu, w którym należy wskazać wadę, sąd nie przyzna tego prawa, jeżeli sprzedawca twierdzi, że prawo do odszkodowania nie zostało wykonane w terminie.
- Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za wady może regulować Regulamin Reklamacji Sprzedawcy.
- Sprzedawca lub inna osoba może również udzielić kupującemu gwarancji jakości w uzupełnieniu jego praw wynikających z wadliwego wykonania.
- Reklamacje prosimy przesyłać na adres reklamace@tentino.cz załączając zdjęcie, numer zamówienia lub faktury oraz krótki opis reklamacji.
- INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Kupujący nabywa własność towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów.
- Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu § 1820 ust. 1 lit. n) Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje Konsumentów rozpatrywane są przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacje można przesyłać na adres elektroniczny Sprzedawcy. Sprzedawca przesyła informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego na adres elektroniczny Kupującego. Sprzedawca nie ustala innych zasad rozpatrywania reklamacji.
- Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, ID: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs, jest właściwa do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umów kupna. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy kupna.
- Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów).
- Kupujący może złożyć skargę do organu nadzorczego lub państwowego organu nadzorczego. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy organ handlowy. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie kodeksu cywilnego i ustawy nr 634/1992 Dz. U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, w określonym zakresie.
- Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
- OCHRONA DANYCH
- Sprzedający wypełnia swój obowiązek informacyjny wobec Kupującego w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej "RODO") w związku z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu realizacji Umowy kupna-sprzedaży, w celu negocjacji Umowy kupna-sprzedaży oraz w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych Sprzedającego za pomocą odrębnego dokumentu.
- WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIE
- Zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Dz. U. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego oraz o nowelizacji niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), z nowelizacją, Kupujący wyraża zgodę na wysyłanie przez Sprzedającego informacji handlowych na adres elektroniczny lub numer telefonu Kupującego. Sprzedający realizuje wobec Kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 RODO związany z przetwarzaniem danych osobowych Kupującego w celu przesyłania informacji handlowych za pomocą odrębnego dokumentu.
- Sprzedawca realizuje swoje obowiązki prawne związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookies na urządzeniu Kupującego za pomocą odrębnego dokumentu.
- PRZESŁANIE
- Kupującemu może zostać doręczona na adres elektroniczny Kupującego. .
- RECENZJA
- Po 7-10 dniach od złożenia zamówienia klient otrzyma wiadomość e-mail z prośbą o ocenę zakupionych produktów lub ogólną ocenę sklepu.
- Opinie klientów są importowane i weryfikowane przez Heureka- https://obchody.heureka.cz/tentino-cz/recenze/overene i Zboží.cz- https://www.zbozi.cz/obchod/119101/
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Jeżeli stosunek ustanowiony umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Wybierając prawo zgodnie z poprzednim zdaniem, kupujący, który jest konsumentem, nie jest pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku prawnego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które w przeciwnym razie miałyby zastosowanie w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- Jeśli którekolwiek z postanowień Warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
- Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
- Przykładowy formularz odstąpienia od umowy zakupu jest dołączony do regulaminu.
- Dane kontaktowe sprzedawcy: adres siedziby Jiráskova 359, Doudleby nad Orlicí, 517 42, adres e-mail info@tentino.cz, obchod@tentino.cz ,tel. +420 777 259 525, +420 777 258 220 .
W Doudleb nad Orlicí w dniu 01.06.2023 Lenka Baliharová, Dyrektor Zarządzająca